Düsseldorf 2016

Ako obvykle, výstava Caravan Salon v Düsseldorfe 2016 nesklamala. Na druhej strane rok 2016 priniesol iba veľmi málo noviniek. Väčšinou výrobcovia mierne zmenili vzhľad (facelift) a tým novinky skončili.

Viacej obrázkov z výstavy nájdte na adrese www.karavan.sk.

Ako som už nedávno písal  významný nemecký výrobca Bürstner predstavil výrazné, konštrukčne v malých autách prielomové, novinky. Zo značiek ktoré zastupujeme je nové:

Concorde:

- nová Charisma Centurion Style, ktorá obsahuje niektoré prvky (výbavu) modelu Centurion

- nový Cruiser na podvozku Iveco Daily, čím sa Cruiser dostáva aj do nižšej cenovej kategórie

- Charisma aj Cruiser aj na podvozku Mercedes Benz Atego

- Liner Plus a Liner Centurion aj na podvozku Mercedes Benz Atego

Bürstner:

úplne nové 2 integrované modely: Elegance a Aviano

- úplne nový polointegrovaný model Ixeo so zabudovanou posteľou v plafóne

- zvýšená vnútorná výška u väčšiny modelov

- nová Summer edícia so zvýhodnenou cenou

Model Elegance neexistuje, nie je možné objednať, vo verzii do 3500 kg, čo je podľa môjho názoru správne, nakoľko každý starší Elegance, ktorý bol (je) vo váhovej kategórii do 3500 kg v skutočnosti na ceste prekračuje hmotnosť 4000 kg!!! To je oveľa horšie a nebezpečnejšie než raz, alebo 2 krát za rok zaplatiť diaľničný poplatok za prejazd Rakúskom v oboch smeroch 180 EUR a aj to iba v prípade, že sa pre prejazd použije diaľnica. Ja som opakovane názoru, že by sa obytné autá v luxusnej (kvalitnej) výbave vôbec nemali predávať (vyrábať) do 3500 kg. Aj tak na ceste túto hmotnosť nedosiahne skoro nikto - skúste sa pred odjazdom na dovolenku odvážiť. Navyše aj poplatky za obytné auto, ktoré je v kategórii M1 - osobný automobil - budú čo nevidieť znižovať. Na Slovensku to už aj platí, každé osobné auto (M1) bez ohľadu na hmotnosť používa iba diaľničnú známku pre osobné autá. Obdivujem ľudí, ktorí kvôli poplatku 180 EUR raz, alebo dva krát za rok riskujú obrovské problémy napr. v prípade nehody - aj drobnej.

Trochu som sa nechal uniesť, ospravedlňujem sa, ale je to každodenná realita s ktorou sa stretávam.

Teda Bürstner nielenže zmelil vzhľad, ale pri modeloch Elegance, Aviano a Ixeo skonštruoval a vyrobil technicky aj vzhľadovo úplne nové obytné autá. U integrovaných modelov sústredil ovládanie technického vybavenia na jedno miesto, zväčšil výšku, zväčšil predné okno a pridal veľa technických vylepšení. V prípade záujmu nás môžete navštíviť a všetky novinky vám vysvetlíme.

 

Mobilvetta:

Talianská vlajková loď medzi obytnými autami, Mobilvetta, ako obvykle vsadila na dizajn. Navyše model K-Yacht dostal súrodenca K-Yacht Tekno Line, ktorý sa vyznačuje úplne novým predným čelom vrátane čelného okna, novým nábytkom vysokej kvality v leštenom prevedení a

- zväčšeným výhľadom z kabíny cez predné okno,

- novou technológiou spájania stien a strechy

- zlepšenou aerodynamikou prispievajúcou k zníženiu spotreby paliva

- hliníkovými bočnými obkladmi s odkladacími skrinkami

- vysokolešteným nábytkom a dvierkami s novými kovaniami s automatickým zatváraním

- akrylovou kuchynskou doskou

- novými materiálmi poťahov čalúnenia

- akrylovou doskou na kuchynskej stene (za kuchynskou doskou okolo okna)

- stôl s otočom 360o

Ďalšie dve značky ktoré máme v ponuke, McLOUIS a Elnagh, neprinášajú podstatné zmeny a pre modelový rok 2016 sú na nich aplikované iba drobné dizajnové úpravy. Na druhej strane zase boli zachované ceny a napríklad airbag spolujazdca, ktorý bol vždy za príplatok je pre modelový rok u týchto značiek súčasťou základnej ceny.