Autosalón a Caravan Show 2018 Bratislava

 
V termíne 24.4.-29.4.2018 sa v priestoroch bratislavskej Incheby konal už 28. ročník festivalu noviniek zo sveta motorizmu s názvom Autosalón 2018. Organizátori sa tento rok snažili o rozšírenie záumovej skupiny o toto podujatie jeho obohatením o dve haly venované "Caravan show". Nielen preto sme tento rok ako vystavovatelia nemohli chýbať ani my.
 
Na ploche cca 140 m2 ame sa rozhodli vystaviť 2 obytné autá a zároveň odprezentovali niekoľko druhov karavaningového príslušenstva, ktoré sami používame resp. s ním máme dlhoročné skúsenosti z pohľadu servisu.
 
 
 
 
Rozhodovanie, ktoré dve značky áut vyberieme ako exponáty nebolo zďaleka také ťažké, ako samotné autá na výstavu pripraviť. Predajne najúspešnejšia značka ktorú zastupujeme na slovenskom trhu mala svoje miesto na výstave isté - Mobilvetta na AutoShow jednoducho patrí. Taliansky dizajn, spoľahlivosť a technická vyspelosť robí z týchto obytných áut veľmi žiadúci tovar a taliansky koncern SEA naozaj má čo robiť, aby dopyt po autách tejto značky v rámci európy nasýtil. Nehovoriac o tom, že obytné auto značky Mobilvetta je zároveň premyslenou a uváženou investíciou, človek dostáva pravú hodnotu za veľmi prijateľnú cenu. A treba povedať, že exponát Mobilvetta K-Silver 56 naozaj oslovil.
 
 
 
 
 
Naša predstava o druhom exponáte vo forme obytného auta sa taktiež naplnila do bodky. Mali sme v úmysle predstaviť na autosalóne Concorde a keď niekto niečo veľmi chce, tak... Jedinú chybičku to malo v tom, že sme pred výstavou ohlásili slovenskú premiéru modelu Carver, no po premeraní vstupných vjazdov do výstaviskových hál sme to jednoducho museli zmeniť na o niečo menší model Credo. Noblesa exponátu tejto prestížnej nemeckej značky tým však nijako neutrpela, povedal by som že to bolo nakoniec na prospech veci. Získali sme tým operatívny priestor nad autom na demonštráciu zariadení, ktorým bolo toto jedinečné auto vybavené, ako sú napr. hydraulické podpery s funkciou autonivelizácie (zdvih do rovnej polohy vďaka dvom vodováham) či plného vzduchového pruženia. Interiér predvádzadého Concorde Credo Centurion Style, ako je pri obytných autách Concorde zvykom, spĺňal tie najprísnejšie kritériá dizajnu, vzdušnosti a funkčnosti a návštevníci sa v ňom právom cítili ako v päťhviezdičkovom hoteli na kolesách.
 
 
 
 
 
Spomínal som, že súčasťou našej expozície bolo aj karavaningové príslušenstvo. Presnejšie, predviedli sme automatický satelitný systém, ktorý sa vyrába na základe našich preferencií vo fabrike priamo pre nás, čo je dôvod prečo vieme takéto zariadenie ponúkať za oveľa priaznivejšiu cenu (-25 až 30 %) ako je cena obdobného zariadenia konkurencie. Solárne panely Prestige s technológiou Bosch sú veľmi podobným prípadom, takže si tiež našli svoje miesto na našej výstavnej ploche. Certifikované plastové tankovacie nádrže na plyn Safefill s príslušenstvom, Elektrobicykle AGOGS, skladacie bicykle Foldy - to všetko sme chceli sprístupniť záujemcom a návštevníkom podujatia. Nesmieme zabudnúť na produkty GOLDSCHMITT. S touto firmou spolupracujeme už roky a odmenou nám je, že z nás Goldschmitt urobil svojho prémiového partnera. Medzi ich produkty patrí najmä prídavné vzduchové pruženie (vybavená ním bola aj predvádzaná Mobilvetta), ale aj disky kolies či hydraulické podpery obytných a úžitkových áut.
 
 
   
 
 
Návštevnícky záujem o Autosalón bol obrovský. Masy ľudí sa od brán areálu Incheby valili smerom k halám s exponátmi od samého rána a pohyb neutíchal ani v neskorých poobedňajších hodinách. V priebeho víkendu sa tieto počty dokonca násobili. Množstvo platiacich návštevníkov však nie vždy korešponduje s množstvom nadšencov pre karavaning. Nebolo by na tom nič zvláštne, ale pri prezentácii tohtoročného Autosalónu Bratislava bolo hneď niekoľkokrát spomenuté, že sa jedná o spojenie autosalónu s "Caravan Show". A tu je priestor, pre inak vcelku organizátormi zvládnutej výstave, predsa len niečo vytknúť. Pri všetkých tých nemalých prostriedkoch investovaných do marketingu tohoto podujatia v rozhlase, billboardoch a tlači ani jedna zmienka pre priaznivcov karavanov a cestovania, že sa tento rok práve pre týchto ľudí chystá niečo špeciálne. Že práve súčasťou tohtoročného Autosalónu Bratislava je aj "Caravan Show". Verím, že by touto informáciou v éteri organizátori neutrpeli, naopak, rozšírili by si cieľovú skupinu záujemcov o lístky. Zároveň by urobili službu mnohým vystavujúcim.
 
Veľkou udalosťou bolo pre nás a tiež pre karavanistickú komunitu vydanie novej publikácie, ktorej autorom je hlava tímu DANAX - Petr Koždoň. Práve na autosalóne mala jeho publikácia "OBYTNÉ AUTO - Praktická príručka karavanistu" úspešnú premiéru. Uvedenie tejto jedinečnej knihy na trh a predstavenie Concorde Credo Centurion Style boli hlavné dôvody na usporiadanie tlačovej konferencie hneď v prvý "mediálny" deň výstavy. Ohlasy na knihu boli skvelé a pevne verím, že sa v tomto duchu bude niesť aj jej predaj.
 
   
 
 
Autosalón v Bratislave napísal svoju ďalšiu kapitolu a treba povedať, že obľuba podujatia z roka na rok rastie. Automobilový priemysel sa teší obrovskému záujmu médií, ale aj vodičov či obdivovateľov. Jeho tradíciu rozhodne treba zachovať a možno aj rozvíjať myšlienku jeho pozdvihnutia na udalosť medzinárodnej úrovne. Predpoklady na to má. Ja budem pevne veriť, že sa na ňom v budúcnosti dočkáme "Caravan Show" so všetkým čo k nej patrí. Tento nádherný spôsob cestovania si to rozhodne zaslúži!